
آبی قراره مسیری باشه برای رشد، برای بهتر دیدن، بهتر شنیدن و بهتر کار کردن برای بهتر بودن
شرکت موج آبی خلاقیت با بیش از 20 سال تجربه در حوزه های تبلیغات، مارکتینگ و برندینگ با بهره گیری از تجربیات اجرایی خود در مجموعه های ابرو باد، مکعب تقویتی در سال 1402 تاسیس شد که با ماموریت برگزاری همایش، جشنواره، دوره های آموزشی و نمایشگاه های داخل و خارج از کشور مصمم است استاندارد کیفیت محتوا و نحو ه ارائه را برای فارسی زبانان ارتقا دهد.
این مجموعه با هدف برگزاری دوره های آموزشی حضوری و آنلاین در بخش آکادمی آبی اقدام به برگزاری دوره های ویژه ی خود با مدیریت و حمایت دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران نموده است.
تجربه ی تیم ما با بیش از 30 سال آموزش و شرکت در دوره های مختلف استراتژی، مدیریت کسب و کار MBA و DBA، مدیریت مالی، تفکر خلاق، طراحی رفتار و … ما را بر آن داشت تا چشم انداز و رسالت گروه موج آبی خلاقیت رو در بخش آموزش جاری و ساری کنیم.
آبی باید مسیری باشد برای رشد، برای بهتر دیدن، بهتر شنیدن و بهتر کار کردن.
ما موجیم چون آسودگی ما عدم ماست.
آبی هستیم چون آبی بودن را یک خرد می دانیم در زیستن، نگریستن، فکر کردن، کار کردن و بودن. شفافیت، صداقت، نور و در مسیر آگاهی بودن، بشر رو به زیستنی خردمنداته تر ، مهربانانه تر و لذت بخش تر رهنمون خواهد شد.
خلاقیت داریم چون فکر میکنیم برای زیستن در اقیانوس آبی زندگی باید پویا و هشیار به پدیده ها نگاه کرد و با آگاهی، دانش و اعتماد به نفس طرحی نو در انداخت.
آبی در هیات مشاور یا مجری یک خرد جاری در کسب و کارهایی است که باید خودشون رو با محیط بیرونی وفق بدن، در تمام دنیا این موضوع مرسومه که افرادی از بیرون یک کسب و کار رو نگاه میکنن و برای توسعه اش یا بهبودش راه حل طراحی میکنن، اما در ایران با توجه به تغییرات بسیار جدی در دورههای زمانی کوتاه خب نیازش خیلی بیشتر احساس میشه.
آبی دورههای آموزشی هم رو برای شما دیزاین کرده تا کمک کنه بهبود کسب و کارها با روشهای سادهتر با یادگیری و با زمان کمتر در درون تیم کاری شما محقق بشه.
وقتی آبی رو راه انداختم تصورم این بود، یک شرکت که قراره کمک کنه به کسب و کارهای مختلف تا بهتر مارکتینگ کنند بهتر برندینگ کنند، بعدش دیدم کسب و کارها احتیاج دارند بهتر ببینن، مدیرانشون آموزش هایی که دیدند رو بتونن تطبیق بدم با مسایل جاری و واقعی کار ، یعنی از روشهای خطی فاصله بگیرند در واقع باید از روشهایی استفاده کنند برای کشف مسئله، طراحی و انتخاب راه حل تا تصمیم بگیرند و بعد وارد اجرای تصمیماتشون بشن.
چون روشهای خطی که در همه کتابها سالهای سال داره تدریس میشه نه اونقدر قابل تعمیم به کسب و کارهای نه چندان بزرگ هستند و هم اونقدری تکراری شدن که برای رقبا قابل پیشبینی باشند.
در دنیایی که همه رویدادهاش به شدت غیر قابل پیشبینیه و سرعت تغییرشون زیاد، در واقع احتیاج داریم بتونیم ریسک رو تخمین بزنیم چون ریسک رو نمیتونیم اندازه بگیریم ولی شاید شاید بشه که تخمین بزنیم و تصمیم درستی رو برای کسب و کار بگیریم.
کسب و کارها باید طراحی و دیزاین بشن این اون چیزی است که سالها اساتیدی کمابیش بهش پرداختن و مدل تفکر خلاق یا طراحی تفکر رو امروز راجعش شنیدین یا میشنوین.
ولی اصلاً اینکه دیزاین کردن یعنی چی در یک کسب و کار و چطوری میشه که یک کلمه مثل دیزاین رو که قبل از این به یک اثر هنری نسبت میدادیم حالا به یک کسب و کار نسبتش میدیم مسئله مهمیه و اگر بشه این رو یک سبک فکر کردن در نظر بگیریم، ما در آبی قصد داریم که فرهنگ دیزاین کردن یک کسب و کار رو در صنایع مختلف بررسی کنیم و تبدیلش کنیم به یک رفتار روتین که وقتی یک مشاور کسب و کار یا یک مدیر میانی یا یک مدیر ارشد یا یک مدیر عامل تصمیم میگیره که کسب و کارش رو بهش نوآوری اضافه کنه یا یه کسب و کار جدید راه بندازه یا یک بیزینس یونیت جدید به کسب و کار جاریش که موفقم هست اضافه کنه بدوه مسیر کدوم وریه.
اقتصاد در همه کسب و کارها در واقع بیمه رشد و بقای اون کسب و کارند، و به نظر میرسه ما اگر بتونیم اقتصاد یک کسب و کار رو سالم هدایت کنیم احتمالاً در طراحی دیزاین از متخصصین کمک بگیریم.
اگر شما هم جزو یکی از مدیران میانی سازمانهای کوچک یا بزرگ هستین اگر قصد دارین که یک کسب و کار جدیدی راهاندازی کنین یا اگر قصد دارین به عنوان مدیر محصول در هر یک از کسب و کارهای جاری شروع به کار کنید یا دارین کار میکنین احتمالاً دورههایی که در آبی برگزار میشه به دردتون میخوره
نگاه ما در آکادمی آبی یک نگاه یکپارچه به چالشهایی است که در یک کسب و کار نیازه که بهشون احاطه داشته باشیم.
ما در آکادمی آبی از اساتیدی دعوت میکنیم که حتماً به لحاظ حرفهای و تخصصی هم اجرایی باشند و هم دانش آکادمیک داشته باشند.
اگر شما هم جزو یکی از مدیران میانی سازمانهای کوچک یا بزرگ هستین، اگر قصد دارین که یک کسب و کار جدیدی را راهاندازی کنین یا اگر قصد دارین به عنوان مدیر محصول در هر یک از کسب و کارهای جاری شروع به کار کنید یا دارین کار میکنین دورههایی که در آبی برگزار میشه به کارتون میاد.
آبی یک خرد جاری در کسب و کارهایی هست که باید خودشون رو با محیط بیرونی وفق بدن و مدیران کسب و کار و افراد کلیدی در بیزینس ها در آکادمی آبی، آبی بودن رو یاد میگیرن.